Sanofi Consumer Healthcare
  • slide 2
true
10
10
fade
3
1

Omega-3 visolie voor het hele gezin

  • slide 1
false
10
10
fade
8
1

Vitaminen


Vitamine B1 (Thiamine)

Vitamine B1 heeft een positieve invloed op het hart en op de werking van het zenuwstelsel. Vitamine B1 ondersteunt het energieniveau en helpt bij vermoeidheid. Het is gunstig voor een goede geestelijke balans en goed voor de concentratie en het geheugen. De RI (Referentie-Inname) van vitamine B1 is 1,1 mg. 

Vitamine B2 (Riboflavine)
Vitamine B2 ondersteunt het energieniveau en helpt bij vermoeidheid. Riboflavine is een antioxidant en draagt bij tot de instandhouding van normale rode bloedcellen. Het is goed voor het gezichtsvermogen, is van belang voor het zenuwstelsel en helpt een normale huid in stand te houden. De RI (Referentie-Inname) van vitamine B2 is 1,4 mg.

Vitamine B3 (Niacine)
Vitamine B3 ondersteunt het zenuwstelsel. Het ondersteunt het energieniveau en helpt bij vermoeidheid. Vitamine B3 is gunstig voor een goede geestelijke balans en goed voor de concentratie en het geheugen. Daarnaast is vitamine B3 goed voor de huid en voor de slijmvliezen. De RI (Referentie-Inname) van vitamine B3 is 16 mg.

Vitamine B5 (Pantotheenzuur) 
Vitamine B5 ofwel Pantotheenzuur ondersteunt in stresssituaties en helpt bij geestelijke inspanning/druk, het levert een bijdrage aan normale mentale prestaties. Daarnaast ondersteunt Vitamine B5 het energieniveau en helpt bij vermoeidheid. De RI (Referentie-Inname) van pantotheenzuur is 6 mg.

Vitamine B6 (Pyridoxine)
Vitamine B6 is van belang voor het zenuwstelsel, het ondersteunt de aanmaak van rode bloedlichaampjes en het ondersteunt het immuunsysteem. Het is goed voor de concentratie, het geheugen en de gemoedstoestand. Daarnaast ondersteunt vitamine B6 het energieniveau en helpt bij vermoeidheid. Vitamine B6 draagt bij aan de activiteit van hormonen in het lichaam. Vitamine B6 heeft een rol in productie en afbraak van homocysteïne. Een hoge inname van eiwit en gebruik van geneesmiddelen kunnen de behoefte aan vitamine B6 doen toenemen. De RI (Referentie-Inname) van Vitamine B6 is 1,4 mg.

Foliumzuur (Vitamine B11)
Foliumzuur, ook wel Vitamine B11 of Folaat genoemd, draagt bij tot de vorming van rode en witte bloedcellen, heeft een rol in productie en afbraak van homocysteïne. Het is goed voor de concentratie, het geheugen, draagt bij aan de weerstand tegen stress en helpt bij vermoeidheid. Foliumzuur is van belang voor vrouwen die zwanger willen worden en draagt tijdens de zwangerschap bij tot de groei van het ongeboren kind en tot de vorming van de placenta. De RI (Referentie-Inname) van foliumzuur (Vitamine B11) is 200 mcg, voor zwangere vrouwen is dit zelfs 400 mcg.

Vitamine B12 (Cobalamine)
Vitamine B12 is de enige vitamine die essentiële mineralen bevat en zit alleen in dierlijke producten (in sommige vegetarische voedingsmiddelen wordt het toegevoegd). Vitamine B12 is van belang voor het zenuwstelsel, het ondersteunt de aanmaak van rode bloedlichaampjes en het ondersteunt immuunsysteem. Het is goed voor de concentratie, het geheugen en de gemoedstoestand. Daarnaast ondersteunt Vitamine B12 het energieniveau en helpt bij vermoeidheid. Vitamine B12 draagt bij aan de aanmaak van cellen en weefsels en het heeft een rol in productie en afbraak van homocysteïne. De RI (Referentie-Inname) van Vitamine B12 is 2,5 mcg.

Vitamine A (Retinol)
Vitamine A ondersteunt het immuunsysteem en is van belang voor het behoud van een goed ijzergehalte in het bloed. Daarnaast is Vitamine A goed voor de slijmvliezen en om scherp te blijven zien. De RI (Referentie-Inname) van Vitamine A is 800 mcg (=2667 I.E.). De maximale hoeveelheid voor kinderen jonger dan 3 jaar is 650 mcg.

Vitamine D3 (Cholecalciferol)
Vitamine D is voor het behoud van sterke botten en tanden en is goed voor de werking van spieren. Vitamine D is ook voor de groei en ontwikkeling van botten van kinderen. Het zorgt ervoor dat Calcium en Fosfor goed uit de voeding worden opgenomen. Het ondersteunt de stofwisseling van Calcium en Fosfor en verhoogt de opname van Calcium in botten. Vitamine D kan in het lichaam worden opgeslagen en wordt onder invloed van zonlicht door ons lichaam zelf aangemaakt. Ouderen, kinderen in de groei, zwangere vrouwen en vegetariërs hebben vaak een aanvulling van Vitamine D nodig. De RI (Referentie-Inname) van Vitamine D is 5 mcg (=200 I.E.), voor zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven en kinderen in de groei, ouder dan 1 jaar is de RI (Referentie-Inname) 15 mcg.

De Gezondheidsraad adviseert extra vitamine D aan senioren (20 mcg/d/ boven 70 jaar), personen
met een donkere huidskleur of die onvoldoende buiten komen, vrouwen die een sluier dragen en vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven (10 mcg/d.).

Vitamine E (alfa-tocoferol)
Meervoudig onverzadigde vetzuren zoals die voorkomen in vis en planten zijn gevoelig voor oxidatie. Vitamine E zorgt ervoor dat visolie en andere meervoudig onverzadigde vetzuren niet in het lichaam kan oxideren. Het speelt in het lichaam een belangrijke rol als antioxidant. De RI (Referentie-Inname) van Vitamine E is 12 mg.

Vitamine K1 (Phytomenadion)
Vitamine K helpt bij de normale bloedstolling en ondersteunt de botten. De RI (Referentie-Inname) van Vitamine K is 75 mcg

  • slide 1
false
10
10
fade
8
1
Copyright © Sanofi 2017. Alle rechten voorbehouden. | Webvoorwwaarden | Cookies
KOAG-KAG nummer: 52-1210-1625
SANL.MAR.16.06.0305(1)/20170530
Productinformatie op deze website is alleen bedoeld voor inwoners van Nederland.