Sanofi Consumer Healthcare
  • slide 2
true
10
10
fade
3
1

Omega-3 visolie voor het hele gezin

  • slide 1
false
10
10
fade
8
1

Visolie en Omega-3 vetzuren


Omega-3 vetzuren uit visolie (EPA/DHA)
De positieve invloed van visolie op de gezondheid wordt veroorzaakt door de meervoudig onverzadigde vetzuren, de in visolie aanwezige Omega-3 vetzuren (EPA en DHA). Voor een goede gezondheid kan het nuttig zijn om dagelijks essentiële vetzuren (EPA/DHA) binnen te krijgen, minimaal 250 mg per dag. Gebleken is, dat deze vetzuren een positieve invloed hebben op het hart.

Daarnaast draagt het Omega-3 vetzuur DHA (minimaal 250 mg per dag) bij tot de instandhouding van de normale hersenfunctie. DHA is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en is goed voor het gezichtsvermogen.

Bronnen van Omega-3 vetzuren zijn visolie uit vette vis (ansjovis, zalm, haring, makreel, forel, sardientjes, tonijn, kabeljauw), lijnzaad, pompoenpitten, soja, tarwekiemen en zeewier.

Omega-6 vetzuren uit teunisbloemolie (LA/GLA)
Bronnen van Omega-6 vetzuren zijn teunisbloemolie, zonnebloempitten, walnoten, koolzaad en sesamzaad.

  • slide 1
false
10
10
fade
8
1
Copyright © Sanofi 2017. Alle rechten voorbehouden. | Webvoorwwaarden | Cookies
KOAG-KAG nummer: 52-1210-1625
SANL.MAR.16.06.0305(1)/20170530
Productinformatie op deze website is alleen bedoeld voor inwoners van Nederland.